תערוכת יחיד של הפסלת והצלמת מרגנית נצן ארז "אהבה בחולות" פיסול בחול – צילום

 

תערוכת יחיד של הפסלת והצלמת מרגנית נצן ארז
"אהבה בחולות" פיסול בחול – צילום

מלון אחוזת רנה תל אביב, בית רומנו, סמטת בית הבד 3.

בין התאריכים 11.5.23- 30.6.23

פתיחה חגיגית ב 8.6.23 בשעה 18:00  על גג המלון



מרגנית נצן ארז, מפסלת בחול על שפת הים ומתעדת את התהליך באמצעות צילום.
בתערוכה "אהבה בחולות" מזמינה מרגנית את הצופה לחוות אהבה, לחוות נוכחות מלאה עם מה שקורה ברגע הזה. לשחרר אחיזה ממחשבות, רגשות, דאגות עבר ועתיד ולהיפתח לתמימות ולסקרנות לרגע הנוכחי, לכאן ועכשיו.

התערוכה תתמקד בביטויי האהבה השונים בין אדם לאדם, בין אדם למקום ובין אדם לאלוהיו. לצד צילומי פסלים המציגים אהבה רומנטית, אהבת גברים, אהבת נשים, אהבת הורה וילד, אהבת הטבע, אהבת אדם ואהבה שאינה מבקשת דבר, יוקרנו סרטוני וידאו של תהליכי הבנייה וההתכלות.

במציאות של חוסר ודאות בה אין עוגנים להיאחז בהם, היצירה על שפת המים מעמיקה ומחדדת את מה שנמצא בהישג ידנו: היכולת להיות במלאות ברגע הנוכחי ולשחרר מטענים מיותרים מעבר/ עתיד.

הצפייה בהשתנותו המתמדת של החוף, לאורך שעות היום ולאורך עונות השנה, מעניקה פרופורציות והבנה לגבי מעגל החיים ומחדדת את היותנו חלק מהטבע, חלק מהשלם, חלק מהמחזוריות הבלתי נמנעת של לידה ומוות.

לדברי האמנית, "לפסל בחול זה להסכים לאבד. לוותר על "שלי", להיות בנוכחות עם מה שיש, עם כוחות הטבע שפועלים יחד איתי, כרקמה אחת חיה ורוטטת. להסכים לשחרר החזקה שוב ושוב ושוב, ויחד עם זה להסכים לתנועת החיים העוצמתית לפרוץ מכל הכוונים.

באופן אישי, התחלתי ליצור בתקופה של אי ודאות, אישית וחברתית. התמודדתי עם פחד ואובדן של אנשים קרובים. תוך כדי עבודה עם החול הבנתי שההסכמה לשחרר את הפסל למים ולרוח כל פעם מחדש, עזרה לי לעבד את האבל האישי. הבנתי שעבודת הפיסול שנעשית תוך מתח מתמיד בין היצירה לבין ידיעת סופה המתקרב, מכניסה משחקיות ושחרור לתוך עבודת היצירה, ומכאן לחיים".


מרגנית היא אמא ל-3, מתגוררת לא רחוק מהים.
בנוסף לאמנות, עוסקת בהנחיית מיניות מיטיבה לנוער, הורים וצוותי חינוך.

 

שעות פתיחה:
בימי חול    10:00-18:00
שישי ושבת  10:00-16:00

לפרטים נוספים: מרגנית - 054-8062424

 


תגובות