נפרדים מצורן – אריק אפק – תערוכת יחיד

מגיע לסיומו פרק חיים שהחל לפני 18 שנים... רגע לפני שהמפתח נמסר, הבית הופך לגלריה לסופשבוע אחד !

אירוע פתיחה חגיגי יתקיים ביום חמישי 30.10.2014 בשעה 20:30
1.11.2014 – 31.8.2014
אריק אפק פסל בחוטי מתכת, אמן ויוצר מקורי המתבטא ברישום בחוט, בדו ותלת מימד, במפגש האנושי ובתנועה אותה הוא מעניק לחוטים.

התערוכה בבית שהתרוקן מאפשרת לאמן לבחון את יצירתו בקונטקסט יותר אישי. דרך הצגת היצירות מתייחסת לפונקציונאליות הקודמת של החדרים. הרהיטים הבודדים שנשארו, מהווים היבט נוסף החורג מחלל תצוגה שגרתי, משאירים לצופה בתערוכה מעט מהתחושה של החמימות של בית.
הממ"ד המשמש כיסוד המוצק והבטוח של הבית. במרכזו, דיוקן קליל המרחף מעל גוש בטון, הניגודים הכל כך גדולים המשלימים זה את זה. סביבו מוצגות דיוקנאות מסדרת "ראשים מדברים", הנעים בין המופשט למרומז.
הסלון, חדר האירוח העיקרי של הבית. בו מגישים בדרך כלל קפה ועוגה, מוצגות יצירות של אמנות שנוצרה מקפסולות קפה משומשות. הקירות הפונים לגינה חושפים את הירוק, תמונת צילו של עץ, על קצהו של מגרש כדורסל, המקשרת בין הפנים לחוץ. עבודה שנוצרה במיוחד לתערוכה לזכרו של אריק איינשטיין, שהתקיימה הקיץ, בגלריה על הצוק בנתניה וזכתה בפרס ראש עיריית נתניה.
הגינה משתלבת גם היא בתערוכה תוך יצירת רצף של פנים - חוץ. "הקובייה הקטנה" המוצגת בחוץ מציגה על פאותיה דיוקנאות בחוט ומולה מיצב גדול "מישור".
העבודות בחדרים שבקומה העליונה חושפות מעט את דייריהן הקודמים. בחדר הילדים הגדול, הרבה אור, צבע, ושמחת חיים המשתקפים בעבודות. החדר הקטן יותר, מציג את המיניאטורות והפסלים הקטנים, מותאמים לגודל החלל. בחדר ההורים הגדול, שפע מקום המשקף את מרחב היצירתיות וגיבוש העבודות.
האמנות היא זו המעניקה לבית את אופיו. מרבית האמנות הנרכשת, מיועדת להיתלות או להיות מוצבת בבתים, היא הקובעת כיצד הם ייראו. החלל הנמצא במרחק קיר או שניים יכול להיות זהה, ורק האמנות התלויה על הקיר היא המבדילה בינו לבין בית השכן. התערוכה הנוכחית של אריק אפק ומיקומה הלא שגרתי, מדגישים זאת. כך, חלל אחרי חלל, מציגות העבודות גם את הדיאלוג עם המקום בו הן מוצגות ומעניקות לבית את מילת הפרידה.
מגיע לסיומו פרק חיים שהחל לפני 18 שנים... רגע לפני שהמפתח נמסר, הבית הופך לגלריה לסופשבוע אחד !
אוצרת התערוכה: רוני עוז
כתובת: רחוב אמנון ותמר 2, צורן
שעות פתיחת התערוכה :
יום  ו'   31.10.14  משעה 18:00 – 10:00  | שבת    1.11.14    משעה 18:00 -  10:00

טלפון לבירורים: 0578252817

תגובות