הפסלת איטה אבידן - מה החלום שלך ?

יצירות על חלומות, ניסיונות להבינם ולפעול על פיהם מופיעים כבר בתרבויות עתיקות בכלל ובמסורת היהודית בפרט. התערוכה עוסקת בחלומות בניסיונות להציגם לפענח אותם ואולי אף להגשימם. ימים אחרונים לתערוכה "מה החלום שלך?" תערוכה המוצגת בבית האמנים מודיעין מכבים רעות עד 27/4/13 

אוצר התערוכה: גבי יאיר

ביקרנו בתערוכה "מה החלום שלך" ? בבית האמנים מודיעין מכבים רעות.בלטה שם האמנית הפסלת איטה אבידן המציגה פסלים בנושא מעמד האישה וניצול נשים. פסלת שביצירותיה עוסקת ביחסים שבתוך המשפחה ובין בני אדם בכלל, מתוך תחושותיה ובכנות יוצאת דופן. 
הכנות הזו דרך הפסלים נוגעת לליבו של הצופה והוא אינו יכול להישאר אדיש.

אני מביאה כאן את דיברי האוצר על התערוכה "מה החלום שלך?"   מר' גבי יאיר


"מה החלום שלך ?"  הזמנה, פסל,איטה אבידן

           יצירות על חלומות, ניסיונות להבינם ולפעול על פיהם, מופיעים כבר בתרבויות עתיקות בכלל   ובמסורת היהודית בפרט.
         הקול קורא לתערוכה זו הזמין  אמניות ואמנים להתבוננות פנימית בנושא חלומותיהן/ם, ולנסות לתת להם ייצוג, פענוח ואולי סוג של הגשמה או השלמה.
           בתערוכה אפשר לראות מגוון רחב של התייחסויות אישיות לחלום. חלקן מתמודדות בצורות שונות, הן בנקודת המבט והן בטכניקה, עם המורכבות שבין חלום חולף והצגתו בתערוכה  ממשית.
        בחלק מהעבודות ההתייחסות היא לחלום כמשאלת לב. הדימוי ביצירה ממחיש את הרצון, את הפיתרון או סימול שלו. עבודות אלו מייצגות תהליך הגשמה חלקית של חלום או הרהורים עליו.
         דוגמה לגישה זו ניתן לראות בעבודותיה של מיכל רויטבורד בכר: "לחלום על שקט נפשי", "לחלום – משפחה מאושרת" ובעבודתה של אלחנדרה אוקרט: "רגעי הנני-תפסי אותו".  היאם מוסטפא  ו אלחנדרה אוקרט מציגות מלאכים. אלו יצירות המתרוממות מן המציאות ומחפשות לגעת בחזיונות של הרף עין. אולי כדי לחזור למציאות ולהשפיע עליה.עבודות אחרות של היאם נושאות אופי של חלום כסיוט. אלו עבודות המתמודדות עם מציאות קיימת, מוגזמת, או דמיונית אבסורדית. ביצירות אלו מתוארות קבוצות נשים מלוכדות מאונס או מרצון לאחר התרחשות כוחנית או לקראתה.בקטגוריה זו נמצאות גם עבודותיה של  מיקי הראל המציגה עבודות מסדרה " זאבים בעיר"  תוך הבעת עמדה ביקורתית. הזאבים הם סימבול לחששותיה.ביקורת, סיוט והרהור בנושאים כמו ניצול נשים וחוסר זהות עצמית, מוצגים בעבודותיה התלת-ממדיות של איטה אבידן .
תערוכה המוצגת בבית האמנים מודיעין מכבים רעות עד 27/4/13 אוצר התערוכה: גבי יאיר 
בית האמנים, רח' חצב, רעות (הכניסה דרך הגן)
יום חמישי 19:00 – 17:00
יום שבת  13:00 – 11:00
איטה אבידן, חימר

תגובות